Nume proiect: 

Orașul Visurilor Împlinite, Concurent: Voicu Mihaela, clasa a XII-a, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații “Gh. Airinei”

Acest oraș al visurilor mele este frumosul București, unde toti oamenii sunt buni și frumoși la suflet, unde poți fi așa cum îți dorești fără a fi judecat și fără a ți se reproșa ceva. Orașul te face să te simți “acasă” prin locurile frumoase pe care le are și pentru comoditatea în care în care locuitorii viețuiesc.

Acest oraș are străzi asfaltate, blocuri cu fațade renovate, izolate termic, zugrăvite pline de culori vesele care îți aduc mereu optimismul în gând. Toate blocurile au panouri solare, care folosesc lumina solară pentru electricitate. Ferestrele au ghivece cu flori și au panoramă spre spații verzi pline cu flori, mulți copaci și chiar rezervații naturale, unde oamenii pot merge să se relaxeze.

Mașinile în care oamenii se deplasează la muncă sunt cu energie electrică sau mașini hybrid, create pentru a reduce poluarea. Pentru a le încărca se folosesc panourile solare și numeroasele puncte de încărcare electrică, care se găsesc în parcarea oricărui market și poarta fiecărei instituții.

Transporturile în comun sunt ecologice pentru că funcționează pe baza energiei electrice. De aceea, în orașul la care visez eu, în 2030 sau mai devreme, vom avea doar mijloace de transport ecologice. Stațiile de transport în comun vor fi multimodale, fluidizând circulația tuturor.

În acest oraș există pe fiecare stradă coșuri de gunoi special amenajate pentru reciclare selectivă. La primărie, la malluri și instituții importante se găsesc câteva puncte cu tomberoane în care să îți pui hainele încă mai sunt bune de purtat, dar pe care nu le mai porți sau de care pur și simplu te-ai plictisit. 

Mi-aș dori ca toți copiii să aibă parte de școlarizare în instituții dotate cu laboratoare, cu numeroase cărți în format digital, cu spații de lectură și de relaxare, cu cantine unde pot mânca sănătos, cu săli de sport, bazine de înot și piste pentru ciclism.

În acest oraș totul va fi perfect, așa cum și-ar dori orice bucureștean.

 

Nume proiect: 

Viitorul smart, Concurent: Dragomirescu Alexandra Cătălina, Clasa a XI-a, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu”

Unul dintre lucrurile pe care le-aș dori personal în anul 2030 este de a evolua nanotehnologia. Toate computerele și smartphone-urile pe care le folosim au componente cu mărimi de ordinul nanometrilor, așadar nanotehnologia este peste tot în jurul nostru prin intermediul acestor echipamente. Aceasta conține elemente din chimie, fizică, biologie, inginerie și medicină, constă în manipularea particulelor și a atomilor și poate fi folosită în special în medicină, programând naniții pentru a înlocui celulele bolnave din corpul omenesc. Cine știe, poate vor apărea noi materiale create cu ajutorul naniților.

Odată cu apariția mini roboților și a tehnologiei inventată să înlocuiască omul în diferite domenii, o altă idee realizabilă este inteligența artificială, care ar putea fi implementată cu microcipuri în tehnologia existentă deja.

O altă posibilă realizare este imprimanta 3D, un dispozitiv care poate transforma o poză cu un pix într-un obiect în mai puțin de 10 minute. Combinată cu tehnologia internetului, face ca achiziționarea unui produs online să fie aproape instantanee. 

Pe plan guvernamental o idee foarte bună ar fi crearea unei baze care să conțină toate actele și foile necesare, iar pentru a accesa acea bază de date, fiecare persoană din instituțiile cu drept de apel trebuie să aibă un pin care se schimbă de fiecare dată când se accesează vreun fișier.

Privind economia carburanților m-am gândit că noxele produse de fabrici ar putea fi îmbuteliate și folosite pe post de carburant pentru automobile.

Totodată, fiecare casă sau apartament ar trebui automatizare, prin conectarea la internet a luminilor, camerelor de supraveghere și electronicelor pentru a fi controlate de pe orice smartphone. Conceptul acesta ar fi util în special pentru persoanele care nu se pot deplasa foarte bine sau care sunt imobilizate la pat din cauze medicale.

În ceea ce privește educația copiilor și adolescenților, aceștia ar trebui să poată să își aleagă cursurile pe care vor să le studieze indiferent de școală si de profilul liceului pe care îl urmează, fiindcă acolo își vor petrece 4 ani din viață, învățând lucruri pe care și le doresc. Pentru a păstra totuși un echilibru între orele de curs, acestia ar fi nevoiți să-și aleagă 10 materii pe care să le urmeze pe parcursul anului școlar.

 

Nume proiect: 

Optimizarea traficului în București, Concurent: Fabian Aghiorghioaie, Clasa a XI-a, Colegiul Național ”Elena Cuza”

Cu siguranță mulți dintre voi au petrecut numeroase ore stând în ambuteiaje iar, potrivit Indexului de Trafic TomTom, Bucureștiul are al 3-lea cel mai congestionat trafic din Europa. Din această cauză, consider că această problemă are o importanță relativ ridicată pentru buna funcționare a orașului.

Ce soluție propun? Ar fi 3 metode principale de a îmbunătății condițiile de circulație:

  1. Optimizarea traficului

Colaborarea dintre instituțiile care dețin date referitoare la când și unde se produc aceste blocaje și companiile care dețin aplicații de navigare smart astfel încât aceste aplicații să poată devia traficul pe drumurile cu probleme pe alte drumuri alternative, deoarece un minut de condus extra este mai avantajos pentru șoferi decât 5 în trafic.

  1. Scăderea numărului de autovehicule

Reducerea numărului de vehicule ar părea absurd, dar dacă cetățenii au la dispoziție alternative mai rapide și mai ieftine decât mașina personală, de ce nu le-ar folosi?

Și care ar fi aceste alternative ?

  • Transportul în comun
  • Ride sharing
  • Biciclete/ Trotinete electrice de închiriat

Transportul în comun, în opinia mea, ar trebui să se bazeze în special pe metrou, inclusiv cel de suprafață, deoarece acestea sunt rapide, au o capacitate ridicată și nici nu influențează traficul de suprafață, dar nu exclusiv, deoarece metroul în acest moment nu are o acoperire suficientă, iar extinderea sa este scumpă și de durată.

 

Nume proiect: 

Stop violenta! Concurent: Echipa: Change Of Your City, Păun Rareș și Drăghici Diana, Clasa a X-a, Colegiul Național ”Grigore Moisil’’

In Bucuresti exista multe locuri periculoase! Iata cateva dintre ele: pe locul unu situandu-se Ferentari,Rahova si Berceni, fiind urmate de zona Pantelimon, Giulesti si Bucurestii Noi. Ideea noastra este aceea de a se monta in toate aceste zone camere de supraveghere care sa fie conectate la fiecare sectie de politie,acestea trimitand imagini live cu ce se petrece prin oras, iar atunci cand se petrece ceva care nu ar trebui sa se intample,politia vede si se poate autosesiza in legatura cu orice infractiune sau act de violenta asupra oamenilor. In aces mod,dupa parerea noastra oamenii s-ar simti mult mai in siguranta si ar putea sa mearga si prin locuri greu accesibile din pricina “paznicilor” lor.Siguranta este un lucru foarte important pentru cetateni si mai ales pentru noi,elevii,care traversam Bucurestiul zi de zi fara a ne putea apara singuri.

Cum ar trebui sa actioneze politia intr-un caz de violenta?! Iata:

1.Vad imaginile live cu actul de violenta,identifica atactorulsi adresa.

2.Se autosesizeaza si pleaca spre locul faptei.

3.Se iau masuri serioase in legatura cu atacatorul.

 

Nume proiect: 

Smart living, Concurent: Adelina Maria Străulescu, Clasa a X-a, Liceul Teoretic”Tudor Vladimirescu”

Din punctul meu de vedere “smart living” inseamna o buna dezvoltare in toate domeniile de interes cu ajutorul tehnologiei, al informatiei si al implicarii.

Pentru un trai inteligent consider ca sunt bine venite: Monitorizarea calitatii aerului; Optimizarea consumului de energie; Modernizarea si diversificarea economiei 

Regionale; O rata mai mare a ocuparii fortei de munca; Dezvoltarea culturii; Scaderea ratei de abandon scolar; Gestionarea traficului; Energie inteligenta; Etc.

Tehnologia aproape ca ne-a invadat in orice domeniu, de la frigider care iti spune ce mancare ai fara sa-l deschizi si robot care aspira in locuinta pana la senzori care te anunta ca o sa fie in curand un cutremur.

Este incredibil tot ce se intampla, insa m-am gandit la cateva idei cu adevarat smart, cum ar fi:

  1. Vreau sa se faca multe lucruri tehnologizate,sa fie era robotilor care te ajuta in orice domeniu. Roboti care sa stranga deseurile de pe strada si sa faca o repartitie plastic,metal,menajer,hartie pentru a recicla.
  2. Spatii verzi pe blocuri dotate cu strictul necesar . Un loc numai bun de relaxare si cu o priveliste minunata.
  3. In institutiile de invatamant sa fie table electrice,calculatoare/tablete performante la fiecare banca, laboratoare pline cu informatii si echipate cu videoproiectoare de ultima performanta.
  4. Construirea de strazi suprapuse care sa diminueze aglomeratia din trafic, aeroporturi,autostrazi, piste de biciclete. Banda rulanta la urcarea pe pasarela. Un computer care urmareste situatia din trafic, controleaza semafoarele si poate da amenzi pentru nerespectarea normelor de circulatie in locul politiei rutiere. Statii de autobuz, tramvai etc. ferite de ploaie dotate cu echipament digital (harta digitala care sa ne ghideze unde dorim sa ajungem, televizor, un telefon, internet gratuit, caldura)
  5. In domeniul medical sa fie anumite device uri care sa monitorizeze non stop pacientul, sa aiba orele fixe setate pentru tratamentul prescris oamenilor internati. La chirurgie dispozitive care sa masoare la milimetru operatiile care trebuiesc facute cu uneltele respective.

 

Nume proiect: 

Smart living, Concurent: Sisan Yunus-Amiri, Clasa a IX-a, Liceul Teoretic”Tudor Vladimirescu”

Intregul proces de creatie incepe cu un gand, cu un singur gand putem sa ne facem ziua mai frumoasa, mai buna sau, dimpotriva, mai rea. Noi singuri ne cream intreaga noastra lume interioara si exterioara, prin propria imaginatie, focusandu-ne pe lucruri pozitive sau negative, si aducandu-le in realitatea noastra. Cu cat ne gandim mai mult la aceste lucruri si ne imaginam cum ar fi sa le avem, cu atat creierul nostru incepe sa creeze imagini a felului in care poate arata viitorul nostru. Asta inseamna sa visezi cu ochii deschisi cum va arata viitorul tau.

  1. SmartPark2030 – SmartTrash transformă 95% din deșeurile alimentare obișnuite din familie într-un îngrășământ gata de uz, gata de utilizare printr-un proces complet automatizat şi gata de implementat în parcuri.
  2. D.I.T.L Scan&Pay – fiecare cetățean va putea plăti taxele și impozitele la orice automat de plăți
  3. SmartPhone2030 – Având acest cip minuscul în creierul tău, poate avea o mulțime de funcționalități, primirea și apelarea apelurilor telefonice este o dată, cu toate acestea telefonul îți poate monitoriza starea de sănătate, cum ar fi verificarea nivelului de diabet zaharat sau ritmul cardiac .
  4. Dosarul Electronic al Pacientului – Istoric medical complet pentru o viziune mai clară asupra stării de sănătate
  5. SmartCar 2030 – Viitorul transportului urban aparţine maşinilor zburătoare. Modelele de decolare și aterizare verticale includ rotorcraft cu lame pliabile, precum și vehicule cu ventilator și tilitrotor. Majoritatea conceptelor de proiectare au probleme inerente. Aeronavele cu ventilator duct cum ar fi Moller Skycar, tind să piardă cu ușurință stabilitatea. Înclinatoarele, cum ar fi convertiplanul Osprey-22, sunt în general zgomotoase. Până în prezent, nici un vehicul de decolare și debarcare vertical nu a demonstrat vreodată capacități rutiere adecvate. SmartCar 2030 are un rotor de ridicare nealimentat, bazându-se pe viteza aerului său înainte de a genera lift. Pentru utilizarea rutieră este nevoie de un rotor pliabil.

 

Nume proiect: 

REFRESH, Concurent: Alexandru Barac, Clasa a XI-a, Colegiul Național ”Grigore Moisil”

REFRESH este un proiect ce are obiectivul de a curata aerul de noxele daunatoare mediului. Daca nu se poate face trecerea de la autoturismele ce consuma combustibili la cele electrice datorita bugetului mic al populatiei, atunci aerul trebuie sa fie curatat de catre statiile purificatoare. Se vor monta din 50 in 50 de metri senzori ce masoara gradul de poloare al aerului din zona respactiva si cate un purificator de aer mai puternic decat cele obisnuite.

In prima etapa, acestea preiaui aerul poluat de la autoturisme, praful si fumul. Apoi aerul este trecut prin cele 5 tipuri de filtre. Primul filtru este cel de protectie anti bacteriana, al doilea este de protectie anti microbiana, al treilea preia praful, fumul si bacteriile, al patrulea neutralizeaza mirosurile puternice, iar cel de-al cincilea elimina virusurile, vaporii chimici, gazele și mirosurile reziduale aeropurtate.

Senzorii vor masura calitatea aerului in timp real, iar toti utilizatorii vor cunoaste gradul de poluare din zona in care se afla prin intermediul unei aplicatii. In urma folosirii acestor statii calitatea aerului din Bucuresti va fi mult mai buna.

 

Nume proiect: 

București oraș inteligent, Concurent: Rusescu Sabrina, Clasa a X-a, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații ”Gheorghe Airinei”

Smart și Tehnologizat înseamnă mai educat, mai sănătos, mai puțin costisitor, mai implicat în tot ceea ce înseamnă procesul de administrație publică, mai multe oportunități pentru mediul de afaceri și cetățean, beneficii care se axează pe îmbunătățirea calității vieții.

Daca Bucurestiul ar deveni un „smart city” dupa parerea mea viata cetățenilor ar fii mult mai usoara,iar majoritatea problemelor ar fi rezolvate.Fie ca vorbim de drumurile

proaste,aglomeratie,scoli ne dotate etc.,capitala are multe probleme inca nerezolvate. In momentul de fata nu arata a capitala Europeană in anul 2020. Ar trebui sa luam exemplul din Barcelona care este unul dintre cele mai smart orase din Europa sau chiar de la noi din tara, de la Alba-Iulia.

Aici sunt cateva din propunerile mele pentru a transforma orasul meu:

  1. As propune promovarea bicicletelor,acest lucru reducand semnificativ poluarea,
  2. As introduce un sistem de parcari inteligente,
  3. As lansa o aplicatie care sa le ofere cetatenilor o multitudine de servicii personalizate(precum plata facturilor),
  4. As prioritiza transformarea radicală a infrastructurii si a transportului public.

 

Nume proiect: 

Cercul Verde, Concurent: Mitru Catinca, Clasa a X-a, Liceul Teoretic ”Marin Preda”

Cred ca avem probleme mult mai grave decat implementarea robotilor in societate, cum ar fi criza de mediu si calitatea scazuta a vietii omului de rand. In forma lui ideala ,orasul ar fi aranjat intr-un mod concentric:

Zona 1: In mijloc este amplasat centrul vechi. Activitatile socio-economice inceteaza sa se desfasoare in aceasta arie, fiind deschis doar pentru vizitare. Astfel vom aduce castig economic si recunoastere daca una dintre cladiri va fi declarata monument. 

Zona 2: A doua zona, cea mai mare, ar fi zona rezidentiala. Acoperisurile pot fi transformate in gradini, transportul in zona rezidentiala s-ar face doar pe bicicleta, gunoaiele vor fi reciclate, cele menajere fiind folosite la ingrasarea pamantului din gradinile aeriene, blocurile vor fi mai mici pentru evitarea dezastrului in caz de cutremur iar camerele mai spatioase, pentru a evita cazurile in care famili intregi traiesc in cativa metri cubi. Scolile sa aiba propria lor gradina – după modelul japonez, copii ar trebui sa ramana la afterschool-uri unde sa isi faca temele ,sa ingrijeasca gradina si sa invete sa traiasca ecologic.

Zona 3: Aceasta zona este reprezentata de un tramvai care incercuieste zona rezidentiala, facand inconjurul orasului. In jurul aceste unice linii de tramvai vor fi construite firmele, fabricile si spitalele. Spiritul civic va fi intarit,oamenii folosind acelasi mijloc de transport pentru a ajunge la munca.

Zona 4: In spatele zonei 3 va figura o parcare uriasa,unde masinile vor fi tinute in timpul sederii in oras. Vom realiza conexiunea intre cele 2 cercuri prin 4 autobuzuri. 

 

Nume proiect: 

Oraşul modern, Concurent: Nicolae Andrei Ionuţ, Vasile Andrei Teodor, Clasa a IX-a, Liceul Teoretic”Tudor Vladimirescu”

În opinia noastră, un oraş inteligent înseamnă un oraş mai curat, mai aerisit şi mai atrăgător, un oraş cu mai puţină poluarea, care să respecte mediul înconjurător.

Împreună avem câteva idei pe care le vom enumera mai jos, dezvoltându-le individual:

Limitarea şantierelor din oraş: Avem înregistrări de depăşire a calității aerului în zone centrale, unde în prezent, se află majoritatea şantierelor din cauza reabilitării faţadelor clădirilor. Aceste înregistrări au demonstrat faptul că nivelul maxim de poluare al aerului a fost depăşit de 4 ori într-o singură zi şi nu s-au luat măsuri pentru soluţionarea acestei probleme. 

Ce idei putem aborda în acest caz? O simplă soluţie ar fi limitarea cererilor de reabilitare a construcţiilor. Ar trebui să li se ofere prioritate clădirilor grav deteriorate , iar, numai apoi, să se treacă la restul. De asemenea, administratia oraşului ar putea trimite controale pe teren, pentru a constata neregulile ce se petrec la locul în care se desfasoară activităţile de şantier.

Amplasarea eficientă a pistelor pentru biciclete: Amplasarea corespunzătoare a pistelor dedicate mersului cu bicicleta ar încuraja cetăţenii să utilizeze mai des biciclete, astfel respectând mediul într-un mod eficient.Pistele ar trebui amplasate strategic în aşa fel încât să evite zonele cu trafic ridicat, sau frecventate de oameni care le pot bloca. 

Pistele ar trebui încadrate între doua borduri cu mici întreruperi pe unde bicicliştii pot părăsi sau intra pe acestea.Prin intermediul acestor borduri se va elimina posibilitatea automobilelor de a parca acolo.

Parcări inteligente subterane: Parcările inteligente, dar de tip subteran şi nu suprateran. Acum dispunem de parcări clasice, dar putem de exemplu ca înaintea construirii unui spaţiu dedicat relaxării, cum ar fi un parc, să construim în subteran o parcare imensă (pe toată suprafaţa parcului), iar într-un loc restrâns să amplasăm o astfel de parcare inteligentă (îngropată în teren), pe care am putea să o folosim pe post de lift. Astfel ne rezultă o parcare cu un spaţiu colosal, pe mai multe etaje în subsol, iar la suprafaţă nici nu se observă acest lucru. În subteran, fiecare etaj trebuie să respecte normele impuse de ISU. Câteva soluţii ar putea fii următoarele: fiecare etaj trebuie să aibă mai multe căi de evacuare a persoanelor în caz de incendiu, detectoare de fum şi cel mai important dispozitiv ar fi acela al izolării unei zone în care incendiul a izbucnit, pentru a nu se răspândi focul peste tot în parcare. În plus, în cazul izbucnirii unui incendiu, avem nevoie automat şi de sisteme de evacuare a fumului.

 

Nume proiect: 

Oraşul prietenos, Concurent: Cătălin Babii, Clasa a XI-a, Colegiul Național ”Elena Cuza”

 I.Parcare pentru toți

Crearea unei aplicații pentru telefoanele mobile în care se pot vedea locurile libere de parcare și unde se pot face rezervări pentru a avea un spațiu de parcare liber în zona în care utilizatorii aplicației au treabă. Rezervările sunt gratis, la fel și primele 3 ore de staționare. După expirarea acestor 3 ore se va percepe o taxă de 8 lei pe oră. În cazul în care locul de parcare este ocupat în perioada rezervată de un utilizator se va sesiza pe aplicație acest incident, iar aceasta va atenționa poliția locală pentru a se deplasa în acea locație și va amenda respectiva mașină. Aplicația va funcționa pe baza unor senzori implementați în fiecare loc de parcare deținut de primăria de care aparține prin preluarea și prelucrarea datelor de către o bază de date.

II.Șofer eco

Construirea unor parcări, unde șoferii își pot lăsa mașinile și pot închiria mașini electrice, trotinete electrice, biciclete sau pot folosi transportul în comun: metroul, tramvaiul, autobuzele, la fiecare ieșire importantă din București. Aceste mijloace pot fi închiriate doar pentru utilizarea în interiorului orașului pe o perioadă de maxim 24 de ore. Parcare va costa 10 lei ziua sau se pot cumpăra abonamente pe o lună (250 de lei) sau pe an (1.000 de lei). Parcările vor avea capacitatea de 1000 de locuri. 

III.Legea mașinilor poluante

Mașinile cu o emisie de CO2 de peste 175/150 g/km să fie interzise în centrul orașului. Dat fiind faptul că unele mașini noi emană la fel de mult CO2 la fel ca o mașină mai veche. De exemplu: Renault Megan Sedan 2020 emană 131 g/km iar un Renault Symbol din 2009 emană 139 g/km. De aceea interzicerea mașinilor mai vechi de 2010 este nefolositoare, ele emanând la fel de mult cât o mașină veche. Această lege va avea efect în privința poluării, mai ales în centru orașului unde se resimte cel mai tare.

  1. Week-endul verde

Interzicerea mașinilor în centru orașului în weekend, odată la 2 săptămâni. În aceste weekenduri se vor realiza concursuri: maratoane, curse de ciclism și diferite activități: concerte, expoziții în aer liber. Astfel se va elibera centrul orașului și oamenii se vor conecta din nou cu orașul.

  1. Trenul orașului

Crearea unor linii de tren pe centura Bucureștiului care să facă legătura între diferite puncte cardinale ale orașului. Acestea să aibă depoul în fiecare punct cardinal. Să funcționeze de la ora 6:00 până la 24:00 cu plecare din 15 în 15 minute, prețul fiind de 8 lei biletul. În fiecare stație vor fi legături cu transportul public. Trenul va avea stații în: Pipera (depou), Pantelimon (depou), Titan, Apărătorii Patriei, Berceni (depou), Ferentari, Rahova, Ghencea (depou), Chiajna (depou), Bucureștii Noi și Buftea. Din fiecare depou va pleca câte un tren în direcții opuse, astfel va fi mai puțin timp până va sosi alt tren.

 

Nume proiect: 

Future Streets of Bucharest, Concurent: Echipa formată din Preda Titi Florin, Teodorescu Ioan Nicolae, Clasa a XI-a, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu”

Proiectul nostru se bazează pe inovarea străzilor din București în următorii 10 ani. Din cauză că turiștii nu știu cum să ajungă în diferite locații, ne-am gândit cum ar fi să amplasăm monitoare touchscreen cu ‘Google Maps’ la fiecare gură de metrou, stație de tramvai/autobuz, dar și în locurile puternic populate. Monitoarele folosite sunt alimentate de energia solară transformată în energie electrică prin panourile solare amplasate deasupra monitoarelor. Folosirea acestora nu necesită un cont de utilizator, confirmare pe telefon/mail, totul se face rapid, simplu și ușor ”Search and Go!”. Acest sistem dispune de o opțiune care permite schimbarea limbii pentru persoanele străine și un buton numit “Tutorial/Ajutor” care arată pas cu pas cum putem căuta o locație, cum aflăm unde suntem, ce autobuze/tramvaie trec prin zona respectivă etc.

V-ați gândit vreodată cum ar fi să renunțăm la iluminarea stradală cu stâlpi? Ideea noastră încurajează amplasarea luminilor în asfalt alimentate de panouri solare. Luminile pot fi amplasate oriunde în asfalt, iar datorită sticlei rezistente nu împiedică circulația mașinilor peste acestea. Pentru ca acest lucru să aibă o durată lungă de viață vom avea nevoie de lumini LED care au o durată lungă de viață. 

Pentru că ne aflăm în anotimpul în care, în mod normal, ar trebui să avem zăpadă ne-am gândit cum ar fi ca străzile să se deszăpezească singure. Poate o să vă pară dintr-un film SF, dar noi ne-am gândit la o idee reală care poate fi aplicată și ar fi de folos capitalei noastre. Când spunem “străzile se deszăpezesc singure” ne referim la un sistem care încălzește asfaltul si topește zăpada de pe carosabil care mai departe se duce către un sistem cu mai multe bazine unde se colectează toată apa rezultată. Prin acest sistem putem colecta apa pluvială și apa provenită din topirea zăpezilor în bazine, care mai departe este folosită pentru irigarea spațiilor verzi fără a implica alte costuri. Acest sistem poate să și răcească asfaltul, lucru care este benefic vara sau în zilele foarte călduroase. O parte din apa din bazine se păstrează pentru acest sistem de răcire a asfaltului, iar cu ajutorul altor țevi speciale din cupru, câteva răcitoare de apă și câteva pompe puternice apa rece va circula constant prin țevi în anumite intervale orare răcind asfaltul cu ușurință.

 

Nume proiect: 

Orașul inteligent 2030, Concurent: Tiberiu Antoniu Rada, Clasa a IX-a, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi”

Folosirea tehnologiei în scopuri bune

Calculatoarele pun diagnosticul de cancer de 4 ori mai corect decât oamenii, iar Facebook are un soft de recunoaştere facială mai bun decât avem noi, nativ. Până în 2030, computerele vor fi superioare oamenilor.

Tehnologia va evolua foarte mult și vor exista mult mai multe leacuri pentru boli, și astfel vor fi din ce in ce mai mulți oameni care vor rămâne fără slujbe. Industria va trebui să evolueze la una electrică care să nu mai poată polua iar deșeurile să fie turtite și exterminate într-un mod nepoluant .

Plasticul să dispară în favoarea sticlei sau cartonului rezistent la apă. Taierea copacilor să fie pedepsită cu plantarea altor 5 în locul celui tăiat.

Mașini electrice

Unul dintre lucrurile elementare de care se plâng cei mai mulți cetățeni este poluarea, dar nimeni nu a facut nimic in privința aceasta, în ciuda recomandărilor specialiștilor. Un lucru, care ar putea să îi motiveze, e acela de a plăti anual sau lunar un impozit pentru aerul pe care îl poluează! Acest impozit ar putea îmbunătăți economia țării și s-ar putea pune în practică conceptul de Smart Street.

Smart Street

În ceea ce mă privește, eu cred că totul ar fi mult mai ușor dacă s-ar putea construi o bandă specială pentru automobilele de transport în comun, ar fi ceva original și ceva ce ar putea să convingă foarte multă lume să umble mai puțin cu automobilul personal. Din punctul meu de vedere acest obiectiv ar putea ajuta și la eliberarea străzilor și la reducerea poluării.

 

Nume proiect: 

Soluții inteligente pentru probleme de viață în oraşele anului 2030 din România, Concurent: Echipa UMU, Vlad Alexandru Chiriac și Teodor Voica, Clasa a XII-a, Colegiul Economic ”Costin C. Kirițescu”

Soluţie inteligentă de remodelare și tranziție a structurii profesiilor

România anului 2030 va fi supusă unor schimbări socio-economice remarcabile. Cu toate că modernizarea va implică reducerea locurilor de muncă, venitul minim garantat va crește, această comoditate economică va facilita adaptabilitatea către noi modele profesionale.

Putem observa încă de astăzi interesul pentru acest tip de proiecte inițializate de Consiliul European: Horizon 2020 care a avut influență și în România; Inițiativa privind ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, îndrumarea tineretului către nodurile de interes ale viitorului.

Una din probleme orașului inteligent este adaptabilitatea profesională, voluntară sau involuntară a persoanelor care au fost forțate să renunțe la locul de muncă în detrimentul automatizării și al robotizarii industriei. Aceste persoane vor fi înscrise automat într-un program gratuit de reorientare profesională care îi va îndrumă prin 3 stagii:

  1. Înscrierea și repartizarea automată pe o lista de așteptare realizată când angajatorul sau angajatul se gândește să încheie contractul de muncă;
  2. Integrarea într-un stagiu de practică și antrenare care este ales voluntar pe baza capacității sale de învățare. Această evaluare se face in urma unor teste cognitive;
  3. Un segment final în care participantul intră oficial in noul domeniu profesional.

Soluţie inteligentă pentru dezvoltarea structurala a anului 2020

Orașul anului 2030 este unul care satisface nevoile cetățeanului concentrat pe singularitate, individualitate cât și a colectivismului social. Pentru asta vor trebui schimbate sisteme vechi, care au fost dovedite ineficiente. Această schimbare va fi inițiată de sectorul construcțiilor. Cum ne este acum familiar termenul “construire”, ne va fi “asamblare”. Spitalele, fabricile, fermele vor fi asamblate pe loc, necesitând mai puțină forță de muncă, mai puține accidente, rezultând la o calitate mai mare fără erori. Aceste “cuburi” vor fi numite UMU (unități modulare universale) vor fi produse de fabrici robotizate și transportate în șantiere de platforme dependente de energie solară. Tot procesul de fabricatie este independent de combustibili fosili. 

Cu ajutorul UMU vom putea proiecta ferme și plantații verticale, eficiente din punct de vedere al apei și solului. Fermele vor putea fi integrate în orașe reducând timpul dedicat mentenanței. Datorită avansurilor tehnologice accelerate în materie de construcții UMU va fi o alternativă mai bună financiar față de una tradițională alcătuită dintr-un număr de pași birocratici si tehnici ce pot fi evitați.

O zi normală în orașul anului 2030

Viitorul este unul verde fără poluare, mai ales pentru România. Majoritatea sectoarelor industriale vor folosi energie sustenabilă. Mașinile voi deveni autonome, electrice. Mașinile care necesită combustibili fosili vor și reciclate. Automobilele electrice vor fi alimentate cu energie cum sunt cele de astăzi, în 5 minute se vor incarca 80%, parcurgând până la 500km.

Acestea vor avea posibilitatea de a circula pe sub pământ, în tunele supraetajate care au rolul de a reduce timpul petrecut în trafic; tunele care vor fi ponderate în în zonele de coagulare a traficului. Spre exemplu centrul Bucureștiului.

Pe segmentul din interiorul autostrăzilor vor apărea niște generatoare de energie, cu formă eliptica care captează atât vântul produs de mașinile în mișcare cât și curenții naturali de aer.

Accidentele pe șantiere se vor apropia de 0, datorită încorporării dronelor și a brațelor robotice automatizate. Muncitorii care acum sunt supuși la muncă fizică, vor fi ajutați de costume tip exoschelet care reduc drastic efortul necesar din partea lucrătorilor.

Toate aceste îmbunătățiri ducând și la reducerea timpului ocupat de construcție.

 

Nume proiect: 

Aer curat, viață sănătoasă, Concurent: Radu-Andrei Ungureanu, Clasa a IX-a, Colegiul Tehnic “Petru Maior”

Un oraș inteligent necesită soluții inteligente pentru problemele de zi cu zi, iar praful din aer este una dintre cele mai importante dintre acestea. O parte din marile provocări cu praful provine de la șantierele de construcții prost sau deloc izolate. Ce putem face cu ajutorul tehnologiei?

Aș propune o aplicație, pe care aș numi-o CleanAir, în care toți utilizatorii de materiale de construcție să marcheze pe hartă locul șantierului și alte detalii ce țin de acesta (perioada de lucru, poziția senzorilor de praf etc.). Această aplicație poate arăta în timp real numărul de șantiere deschise în București și, mai important nivelul de poluare cu praf din imediata vecinătate a șantierului. Acolo unde valorile de praf sunt depășite, aplicația va emite o atenționare iar constructorul va lua măsuri pentru remedierea de urgență a situației. Prin această reglementare se urmărește ca toți constructorii sa poată fi monitorizați și consiliați în caz de depășire a nivelului de praf (de exemplu, materialele izolatoare nu sunt conforme sau sunt ineficiente).

Aplicația va fi implementată pe harta orașului, va avea localizare exactă a șantierelor, va urmări termenul de finalizare a fiecărui proiect și posibilele întârzieri, și cel mai important, va marca nivelul de praf controlat de senzori.

Îngrijirea spațiului verde, spălarea străzilor și izolarea șantierelor vor aduce beneficii extraordinare sănătății și implicit stării de bine a locuitorilor. Aplicația pe care o propun va crește gradul de implicare al cetățenilor în rezolvarea problemelor de mediu, care este una din principalele căi de acțiune în viitor.

 

Nume proiect: 

Electrodiamagnetis, Concurent: Andrei Barna, Clasa a X-a, Colegiul Național ”Grigore Moisil”

Ideea mea consta in folosirea celor mai puternici magneti permanenti care exista actualmente, magnetii din neodim, un element feromagnetic, pentru a creea un mijloc de transport in comun care polueaza o cantitate infima de radiatie, ce nu dauneaza mediului inconjurator prin monoxid de carbon sau oxizi de azot si ce ar fluidiza traficul si stresul cauzat de acesta, de pilda, un tren electromagnetic. Pentru a pune in aplicare aceasta idee am avea nevoie de un tunel dintr-un material ce interactioneaza cu energia electromagnetica, de exemplu cuprul, si de trenul propriu-zis, fiind construit pe baza unei baterii ce prezinta la capete magnetii din neodim. Astfel, vom creea doua campuri electromagnetice care interactioneaza, unul creat de magnetii din neodim si unul creat de electricitatea ce curge prin bobina improvizata. Interactiunea dintre campul bobinei si cel al magnetilor formeaza o noua forta asupra trenului. Prin consecinta, prin principiul III al mecanicii, bobina exercita o forta egala, dar de semn opus asupra trenului, facandu-l sa se miste. Astfel, folosind electromagnetismul, putem creea un vehicul ce foloseste, in mare, doar energia bateriei sale, care, de asemenea, poate fi incarcata cu energie solara prin implementarea unor panouri solare, pentru a fi cat mai viabil pentru natura.

Pentru a evita contactul violent cu peretii tunelului, putem implementa si diamagnetismul, care se manifestă prin apariția unui câmp magnetic în opoziție cu un câmp magnetic aplicat din exterior, in acest caz, un camp electromagnetic. Viteza de

deplasare a trenului va putea fi dirijata cu ajutorul diminuarii sau excitarea voltajului din bateria trenului, astfel, ajungand la destinatie intr-un timp cat mai scurt si mai sigur.

Prin urmare, ideea mea consta in implementarea eficienta a magnetilor in crearea unui vehicul eficient, viabil, rapid si sigur pentru viitorii calatori bucuresteni.

 

Nume proiect: 

Un Oraș Inteligent Cu Cetățeni Inteligenți, Concurent: Mitrea Marian, Perșinaru Andreea, Vrânceanu-vizentin Claudia, Clasa a X-a, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații ”Gheorghe Airinei”

Din punctul nostru de vedere, în următorii 10 ani, Bucureștiul va fi cu mult mai dezvoltat decât în momentul actual, din toate punctele de vedere. Cu un simplu click, aflăm prognoza meteo pe toată săptămâna, din orice oraș dorim. Putem afla rutele mașinilor și cât facem până la destinație (exemplu: Waze), ne putem localiza rudele printr-o simplă aplicație, putem monitoriza copiii din ciclul gimnazial prin intermediul cataloagelor online. 

Toate aceste aplicații, cât și roboții sunt soluții pentru un oraș inteligent, iar

autoritățile ar trebui să investească în implementarea lor. De exemplu: Aplicațiile – care arată traseul autobuzelor, platforme robotizate care ajută persoanele cu handicap să urce în autobuze (fără a fi necesară coborârea soferului, pentru a deschide platforma pentru scaunul rulant), panouri cu ora sosirii autobuzelor – facilitează traficul și reduc iritarea participanților la trafic.

Trebuie să punem accentul pe îmbunătățirea culturii antreprenoriale: să învățăm tinerii să își vândă mai bine orașul, promovându-l, nu criticându-l, mobilizându-i să se implice în firme de exercițiu și să creeze idei pentru orașul lor.

În plus, organizarea unor vizite prin care elevii să cunoască activitatea din primărie și instituțiile publice, ar stimula implicarea lor în dezvoltarea orașului. Se poate organiza job shadowing, în săptămânile de practică ale elevilor, nu doar în companiile private, ci și în instituțiile statului. Astfel, tinerii ar înțelege funcționarea departamentelor de stat ale instituțiilor, iar funcționarii publici ar cunoaște viziunea tinerilor.

În ceea ce ține de mediul înconjurător, trebuie să aplicăm legea echilibrului. Primăria ar trebui să lanseze campanii de educație financiară și ecologică. Spre exemplu: reciclarea selectivă să fie obligatorie și să se sancționeze abaterile. De asemenea, exercițiile de calcul al cheltuielilor i-ar determina pe mulți tineri să consume rațional, să economisească resursele și chiar să recicleze. Automatele de reciclare contra-cost ar stimula tinerii să recicleze, chiar dacă recompensa este mică.

 

Nume proiect: 

Orasul Inteligent 2030, Concurent: Răzvan Jugănaru, Clasa a X-a, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi”

GUVERNAREA SMART

Guvernarea Inteligentă vizează viitorul serviciilor publice și se concretizează în eficiență ridicată, leadership comunitar, utilizarea pe larg a aplicațiilor mobile și evoluția continuă prin inovare. Platformele web, paginile de Facebook și Twitter sunt utilizate de autoritățile municipale pentru a comunica cu locuitorii în contextul noilor strategii de comunicare din orașele inteligente.

MEDIUL SMART

Un oras curat implica solutionarea unor probleme ca poluarea, colectarea si reciclarea deseurilor, valorificarea si protejarea mediului inconjurator, precum si alte actiuni pro-mediu, menite sa oferta cetatenilor: satisfactie, un nivel de trai ridicat si bunastare. Un astfel de oras are nevoie de planificare urbana, dotari digitale si tehnologice prin:  Optimizarea retelelor de colectare a deseurilor; Reducerea timpilor petrecuti in trafic si implicit a emisiilor de CO2; Crearea pistelor de biciclete pentru degrevarea traficului; Instalarea de platforme inteligente de masurare a gradului de poluare a aerului si apei; Reducerea factorilor de poluare vizuala si sonora; Amenajarea spatiilor verzi si mentinerea curateniei; Adaptarea infrastructurilor si reproiectarea urbana; Acces la servicii medicale de calitate si aparatura medicala performanta. 

CETATENI SMART

Locuitorii inteligenți sunt cei care dau viață orașelor inteligente. Noțiunea de cetățeni inteligenți se referă la persoane dornice să-și îmbunătățească nivelul de trai, să- și dezvolte și descopere abilități noi prin însușirea de informații. 

Orașele inteligente implică tehnologia informației și comunicațiilor, domeniul energetic și infrastructura de transport în folosința și spre beneficiul locuitorilor inteligenți.Platformele web, paginile de Facebook și Twitter sunt utilizate de autoritățile municipale pentru a comunica cu locuitorii în contextul noilor strategii de comunicare din orașele inteligente. Metodele specifice social media se utilizează pe larg pentru stabilirea și soluționarea întrebărilor vitale în procesele de funcționare eficientă a unui oraș. 

SMART LIVING

In concluzie, Smart Living este conceptul implementat in toate metropolele lumii, pentru binele nostru si al generatiilor viitoare,care ne arata cum sa folosim tehnologia in beneficiul nostru fara repercursiuni negative asupra mediului inconjurator. Prin acest concept se urmareste cresterea calitatii vietii si a nivelului de confort al cetatenilor acestei planete.

 

Nume proiect: 

Into the 30’s future, Concurent: Echipa formată din Ioan-David PĂSĂRIN și Claudiu Mirel ACOSTI, Clasa a X-a, Colegiul Național ”Elena Cuza”

Prima dată când am auzit că trebuie să scriem viziunea noastră despre Bucureștiul anului 2030, ne gândeam că în această lucrare să prezentă ideile lui Elon Musk de a implementa un sistem de tranzit auto subteran sau de a avea o rețea de Hyperloop în țară, iar una dintre gări să fie în București.

Pentru că Bucureștiul din anul 2030 să funcționeze corespunzător, infrastructura orașului trebuie revizuită și modificată astfel încât să anticipăm orice problemă pe care viitorul o poate cauza – de exemplu: să poată suporta evoluția tehnologiei sau să reziste la schimbările bruște de climă cauzate de încălzirea globală până la nevoia excesivă de

electricitate.

Una dintre cele mai presante probleme legate de infrastructură ale momentului actual, pe care le putem rezolva în următorii 10 ani este lipsa centrelor de reciclare. O soluție la aceasta problema este creearea unui sistem subteran de reciclare. Acest sistem va fi alcatuit din 3 parti: pubela de gunoi, tunel subteran de transport și centru de reciclare. În aceste centre de reciclare vor fi senzori care vor indica nivelul de plastic,metale,hartie și sticla, acestea fiind afișate pe un site pentru a fi ușor accesibile de către oricine. Cu ajutorul acestor date vom putea măsura progresul făcut în înlăturarea plasticului din uzul zilnic.

A doua problemă este suprapopulării orașului cu mașini. Așa că ne-am gândit la o parcare smart care să poată depozita până la 20 de autovehicule sub 5 tone. Aceste parcări vor avea forma dreptunghiulară de lățimea și lungimea unei scări de bloc și o înălțime de aproximativ 2 metri. În București în ultimi ani au fost reduse foarte mult spațiile verzi datorită creării de străzi, autostrăzi, blocuri și metrouri. Pentru a rezolva această problemă în viitor am putea construi spații verzi pe acoperișurile clădirilor. Acestea vor îmbunătăți raportul calității aerului, datorită aportului de oxigen pe care plantele îl aduc. Noi ne-am gândit că dacă pe fiecare bloc ar exista cel puțin 60 m2 calitatea aerului din oraș s-ar îmbunătății considerabil.

Dacă ne uităm în mașinile din trafic la orele dimineții, o să vedem că în majoritatea cazurilor într-o mașină se afla un singur om, ceea ce are un impact negativ asupra fluidității traficului în București. Potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, peste 80 la sută dintre cazuri au o singură persoană în maşină. Datorită problemei mașinilor “goale” din oraș ne-am gândit că ar fi utilă o dezvoltare a unei aplicații/a unui serviciu în care oamenii își pot stabili călătorii comune pe timpul zilei astfel încât să se reducă radical numărul de mașini în oraș. 

Ce trebuie să faci ca șofer? Prima și prima dată va trebui să introduci data și ora,

punctele de întâlnire și sosire, precum și prețul per pasager. După aceea, atunci când un pasager rezervă un loc la cursa ta, primești numărul său de telefon, în caz că ai nevoie să-l contactezi. Pe parcursul călătoriei tale poți să împărți cu alții povești, melodii sau pur și simplu o călătorie în liniște. Iar la final pasagerii tăi îți vor plăti contribuția convenită, în timpul călătoriei

Pentru că aceste lucruri sa fie posibil trebuie create campani care sa le prezinte cetățenilor beneficiile unui oraș smart, atat pentru ei cat și pentru societate. Aceste campanii vor distruge frica de schimbare a populației și va construi speranta în inimile oamenilor.

 

Nume proiect: 

Intelliving, Concurent: Echipa SmartEstate, Mihai-George STURZA, Robert-Eduard SCHMIDT, Răzvan-Iulian STOICA, Clasa a XI-a, Colegiul Național ”Elena Cuza”

Odată cu modernizarea și digitalizarea lifestyle-urilor cetățenilor trebuie să existe o etapă de tranziție și pentru habitatul acestora. Intelliving intervine cu o soluție self sustainable, privacy centered și data driven din care toți utilizatorii a unui spațiu Intelliving beneficiază de o casă mai confortabilă, mai eco și mai inteligentă.

Avantajul principal la Intelliving este că acesta se poate implementa atât în blocurile vechi cât și în cele noi. Sistemul nostru este unul modular, însemnând că nu este necesară instalarea tuturor părților pentru o funcționare corectă.

Modulele disponibile sunt: 

Modulul IntelliBuilding vizează construcția principala a clădirii pe care vor fi montate ulterior alte module.

IntelliSpace – Sistemul care poate să creeze o cartografie cu utilitatea/utilitățile camerei/camerelor.

IntelliEntry – Sistemul smart de intrare în clădire bazat pe tehnologia de recunoaștere facială folosind poze și senzori de adâncime pentru o acuratețe cât mai mare fără “false positives”.

AutoConsumer – Sistemul dedicat repartizării automate a utilităților în funcție de cerința acestora pe ore. Ajută la scăderea consumului utilităților per total și contribuie la fericirea consumatorilor care vor primi utilitățile necesare când vor avea nevoie de ele.

IntelliSorting – Sistemul care se ocupă cu sortarea automată a materialelor reciclabile, fiecare fiind ulterior stocat într-un container dedicat.

SmartPresence – Sistemul care se va ocupă de detectarea prezenței persoanelor într-un spațiu de tip IntelliSpace. Va fi folosită pentru oprirea utilităților de confort dacă nu există nicio persoană în spațiu.

BioPower – Sistemul care se ocupă cu arderea gunoiului biodegradabil pentru producerea energiei/căldurii.

AutoMood – Sistemul se va ocupă de reglarea nivelurilor de utilități pentru confort și schimbarea tentei luminii în funcție de condițiile de afară.

SmartCast – Forecasting pentru consumul utilităților în următoarele luni.

EcoFeedback – Lunar, utilizatorii IntelliSpace vor primi un feedback referitor la consumul lor de utilități și sfaturi despre cum pot să le reducă astfel încât să îl ajute și pe el și pe ceilalți consumatori.

 

Nume proiect: 

Idei la baza viziunii mele pentru un oras inteligent, Concurent: Bogdan Dragomir, Clasa a XI-a, Colegiul Național ”Elena Cuza”

Smart Mobility:

Locuri de parcare inteligente care folosind senzori magnetici sa detecteze daca o masina este parcata acolo si sa trimita aceasta informatie aplicatiilor de navigatie(ex: google maps) si sa te conduca spre un loc liber (ex: cand vi spre casa de la serviciu).

Camera care monitorizeaza traficul si coliziunile si trimite aceste date autoritatilor si aplicatiilor ca traficul sa poata fi redirectionat sau balansat intre mai multe rute de acces la destinatia dorita.

Diversificarea metodelor de transport prin amenajarea de piste de biciclete si locuri de parcare securizate pentru acestea.

Smart Governance:

Votarea asupra proiectelor noi propuse prin aplicatii de socializare sau printr-o aplicatie facuta special pentru acest scop

Educarea autoritatilor despre potentialele riscuri care le poate aduce un smart city, cum ar fi atacurile cibernetice.

Inbunatatirea a prezentari de date pe care le detine primaria de la senzori si de la propriile initiative si proiecte (ex:poluarea aerului, cum este folosit bugetul primit de la bugetul national).

Folosirea datelor pentru a decide cand anumite lucruri se vor strica si repararea lor inainte sa se strice respectivul obiect.

Smart Environment:

Prin folosirea a mai multor senzori : Umiditate ,Vant ,temperature ,Luminozitate , si de curatenie a aerului, și a unei schite a orasului putem inbunatati spatial din oras.

Folosind senzori de vănt și planul clădirilor în 3D putem simula cum o sa bata vantul prin oras si putem sa folosim aceste date pentru inbunatatirea circulatiei de aer .

Folosind senzorul de umiditate putem programa stropitorile din parcuri sa stropeasca doar atunci cand este uscat .

Folosind senzorul de temperature și de luminozitatea și a modelului cladirilor putem crea modele prin care putem vedea unde cade lumina solară și sa pozitionam parcurile în umbra pentru a avea capacitatea de a sta la răcoare vara, pentru poziționarea a panourilor solare ca sa aiba performanta optima .

Folosind senzorul de curatenie putem sa fie luate decizi pentru a scimba metodele de transport, fabricație , etc la unele care sa polueze mai putin.

Camerele ar putea fi folosite pentru monitorizarea a gunoaielor aruncate pe străzi și a alerta respectivele institute pentru a rezolva problema.

Folosirea a senzorilor de luminozitate pentru a diminua luminile stradale dupa cata lumina este afara.

 

Nume proiect: 

High-Tech București, Concurent: Bianca-Andreea Floarea, Clasa a XI-a, Colegiul Economic ”Costin C. Kirițescu”

Orașul inteligent ar trebui să asigure nu numai nevoile de baza, ci și cele de vârf

Și să se îndrepte spre dezvoltare, inovare, progres și tehnologie.

Prin acest proiect vă propunem 4 idei care pot fi implementate în cadrul unui SMART CITY:

  1. AVATAR APP

Soluția este una simplă și accesibilă oricui care are un telefon și acces la internet pentru a descărca o simplă aplicație. Această aplicație este perfectă, deoarece în câțiva pași îți va oferi cel puțin 3 idei de cadou, economisind timp și energie aplicația se bazează pe completarea unui chestionar, cu întrebări simple legate de gusturile sărbătoritului în materie de: haine, parfumuri și diverse, apoi pe baza rezultatelor obținute să intervină un agregator care va arată cele mai bune idei de cadouri (împreună cu un link pentru achiziționarea produsului).

  1. ASISTENȚA MEDICALĂ ROBOTIZATĂ.

De aceea vă propunem existența unui robot cu funcții simple, în fiecare salon/pe fiecare etaj, care să stocheze informații cu privire la diagnosticul, tratamentul, medicamentația și orele de administrare a medicamentelor pacienților. Robotul se află în legătură permanentă cu recepția, implicit cu asistentele, care pot monitoriza și starea pacienților în cazul unei urgențe. Robotul va anunță asistentele când va fi nevoie să administreze pacienților tratamentul, ele putând gestiona alte probleme în timp util.

  1. PURIFICAREA APEI ȘI REFOLOSIREA ACESTEIA

Aplicarea unui filtru pentru purificarea apei poate fi

Instalat la scurgerea ghiuvetei, înainte să ajungă la

Rețeaua de canalizare.

Acest purificator al apei poate fi folosit și la ghiuvetă de la baie sau cabina de dus. În acest fel economisim apă, banii alocați pentru factura la apă și contribuim la un mediu mai bun.

  1. VINE STB-UL ÎN 2 MINUTE

Amplasand la fiecare stație de STB un mic ecran, practic, necostisitor, care să ne arate în timp util când ajunge tramvaiul ar putea oferi o ora mai exactă decât bătrânul Google, deoarece pe lângă ecran s-ar putea implanta senzori de mișcare pe ruta mașinii, mai exact pe sine.

 

Nume proiect: 

Futuropolis Reloaded, Concurent: Cazacu Brîndușa, Clasa a X-a, Colegiul Național ”Grigore Moisil”

O propunere a mea este ca în incinta mai multor magazine să se colecteze baterii uzate și în schimbul unui anumit număr de baterii să se primească unele noi, la fel ca la IKEA unde pentru 40 de bateri folosite primești un set nou de 10 buc. sau un cupon de reduceri, stimulând astfel populația sa recicleze bateriile.

O altă idee ar fi crearea unei benzi unice atât pentru mașinile de urgență (salvare, pompieri, poliție) cât și pentru transportul în comun și cale proprie de rulare pentru tramvaie în zonele în care este permis acest lucru.

Totodată, ar trebui să se construiască mai multe stații de încărcare electrice și mijloacele de transport în comun să fie electrice, lucru care va încuraja cetățenii să își cumpere mașini electrice și care va reduce poluarea din zonele aglomerate.

O altă metodă de a reduce poluarea este de a spori numărul benzilor pentru bicicliști. Montarea de rasteluri pentru parcarea bicicletelor în curtea tuturor școlilor și încurajarea copiilor sa vină la scoală cu bicicleta nu cu părinții și cu mașina.

În școli propun îmbunătățirea mai multe aspecte:

  • Crearea unei “zone verde” în curtea liceului care va fi îngrijită de elevi și unde se pot ține anumite ore, ca de exemplu ora de biologie;
  • Metodele de predare clasice sunt depășite și nu pun accent pe creativitate. În era tehnologiei, imaginația este singura noastră limită.  Atenția ne este împărțită în toate direcțiile, fiind din ce în ce mai greu de canalizat. VR-ul este unealta care ajută la implicarea elevilor în procesul de învățare. Propun folosirea de ochelari VR pentru predarea anumitor lecții: geografie, istorie, anatomie, limbi străine, etc. Acest lucru va face ca prezența la ore să fie mult mai așteptată și mai interesantă.

De asemenea, propun achiziționarea și montarea de stații de așteptare cu panouri LED/LCD, cu panouri de afișaj informativ conectat la dispozitive montate pe mijloacele de transport în comun, ce pot prezenta timpul de sosire al mijlocului de transport, distanțe sau alte informații utile, echiparea cu panouri fotovoltaice astfel încât să poată fi independente energetic, cu dispozitive de conectare wireless, camere de supraveghere etc.

 

Nume proiect: 

Navă colectare selectivă + Generația Smart, Concurent: Echipa I.T., Rareș Gabriel Iorga și Toma Elena Alexandra, Clasa a X-a, Colegiul Național ”Grigore Moisil”

Din punctul nostru de vedere Pământul o să fie pentru mult timp de aici încolo casa noastră așa că trebuie să o protejăm cât putem, iar prima idee pe care dorim să o abordăm este reprezentată de o navă ce se ocupă de colectarea selectivă a deșeurilor din ape și stabilește diferite caracteristici despre mediul în care se află. Această navă are în componența sa un transportator, în viziunea noastră Nava mamă ce cuprinde alte 6 nave mai mici, drone acvatice. Nava mamă va avea amplasate pe toată suprafața superioară (exceptând vârful) panouri fotovoltaice ce vor deservi în a capta energia solară. Tot pe punte se va afla și o antenă pentru a controla nava prin satelit, pentru a putea relaționa cu elementele din jur (senzori amplasați pe marginea lacurilor pentru ca nava să știe unde se află în raport cu malul).

Când drona detectează ceva ce i se pare cunoscut va înghite respectivul obiect prin deschiderea geamului retractabil, iar aceasta se va întoarce la bază din 2 motive ori mai are puțină baterie și ca și dronele zburătoare actuale se va întoarce de unde a plecat cu bateria rămasă, ori senzorul din interior o va anunța că nivelul maxim a fost atins și astfel se va întoarce la Nava mamă să descarce. Descărcarea se va face prin intrarea dronei în compartimentul ei, deschiderea unei jumătăți de geam, tragerea deșeurilor din ea de către nava mare și ulterior încărcarea pentru o nouă misiune. La finalul zilei Nava se va duce într-un port apropiat special amenajat unde va fi golită și curățată pentru a evita eventualele coroziuni provocate de animăluțele care s-au atașat de ea. Totodată această stație va avea opțional, dacă nava se va regăsi într-o apă curgătoare, o moară ce va produce energie electrică datorită curenților apei, pentru a menține nava la nivel optim.

În viziunea noastră pentru ca nimeni să nu iasă în dezavantaj, cetățeanul va primi vouchere ce le va putea folosi ori la transportul public ori la alte servicii din cadrul primăriei sau a statului. Astfel treaba Navelor de colectare selectivă să fie ușurată și să curețe doar micile accidente precum deșeurile aduse de vânt sau de ce nu stângăcia oamenilor de a scăpa din greșeală diferite obiecte în apă.

 

Nume proiect: 

Managementul Inteligent Al Traficului Rutier, Concurent: Spiridon Radu-Florin, Clasa a IX-a, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi”

Ce este managementul inteligent al traficului?

Gestionarea inteligentă a traficului este un sistem utilizat pentru a reglementa traficul în oraș. Utilizează senzori și semnale de trafic pentru a monitoriza, controla și răspunde la condițiile de trafic. Acești senzori gestionați central și semnale de trafic se găsesc pe principalele drumuri ale orașului.

Scopul sistemelor inteligente de gestionare a traficului:

  • Reduc aglomerația zilnică prin îmbunătățirea fluxului de trafic;
  • Prioritizează traficul în funcție de schimbările în timp real ale condițiilor de trafic;
  • Reduc poluarea prin fluentizarea traficului;
  • Se acordă prioritate autobuzelor care intră în intersecții pentru o siguranță sporită;
  • Îmbunătățirea timpului de răspuns la incidentele de trafic prin crearea unui sistem mai eficient de monitorizare și gestionare a accidentelor;

Sistemele inteligente de control al traficului folosesc în general trei dispozitive:

  • Un sistem de control central
  • Semafoare inteligente
  • Camere foto și detectoare de coadă

Camerele și detectoarele de coadă informează sistemul de control cu privire la condițiile de trafic în timp real pe drumurile aglomerate. Un sistem inteligent de control al traficului se adaptează imediat pentru a îmbunătăți punctualitatea autobuzelor, a reduce numărul de vehicule în coadă pe benzi și a face alte modificări care pot îmbunătăți eficiența traficului și reduce poluarea. În felul acesta văd eu îmbunătățirea traficului în 2030, în București.

 

Nume proiect: 

București – un oraș inteligent, Concurent: Alexandru Cuțăr, Clasa a XI-a, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații ”Gheorghe Airinei”

Cum am putea face din București un oraș „Smart” ?

Promovarea mersului pe bicicleta sau trotineta! – în primul rând, am putea reduce poluarea prin implementarea mai multor piste pentru cicliști, promovarea mersului pe bicicletă, bicicletă electrică, trotinetă electrică, etc.

Crearea unor parcări gratuite amenajate și dotate cu elemente de siguranță (cabluri, lacăte, supraveghere video sau paznici) destinate bicicletelor personale. Aceste spații trebuie să fie pretutindeni: în fața gărilor, la capătul magistralelor Metrorex, în mall-uri, în curtea fiecărei școli/universități, în apropierea unor instituții importante. De asemenea, punctele/serviciile pentru închirierea biciletelor (existente deja în anumite locuri) să existe în toate cartierele și în preajma școlilor, nu doar în zone centrale sau în zona parcurilor.

Putem susține mersul pe bicicletă sau trotinetă prin promovarea acestora prin social media (Instagram/Facebook) sau mass-media.

Am putea adăuga mai multe mijloace de transport în comun pentru a evita aglomerația și ambuteiajele. Adăugarea unei benzi speciale pentru autobuze în tot orașul

Reintroducerea cartelelor/abonamentelor comune STB –Metrorex.

Putem accesa Fondurile Europene pentru a cumpara autobuze electrice/hibrid.

Programul Rabla și voucherele pentru mașini electrice sunt o idee foarte

bună, însă trebuie investit în stații de încărcare a mașinilor electrice (funcționale și cu prize suficient de puternice)

Dalele înierbate în parcări sunt o soluție ideală, ecologică, permitând prezența verdeței și scurgerea apei.

 

Nume proiect: 

Orașul Verde –transportul – Calea Spre Un Smart City, Concurent: Surugiu Ioana Monica, clasa a X-a, Colegiul Național “Grigore Moisil”

Oraș verde

  1. Iluminat inteligent

Iluminatul stradal public este costisitor, reprezentând aproximativ 40-50% din costurile totale de energie pe care administrația publică trebuie să le suporte. Aceste beneficii au, însă, preţul lor: în medie, 40% din cheltuiala cu energia electrică a municipalităţii este alocată iluminatului stradal, plus cheltuieli importante de instalare şi mentenanţă. Aceste costuri pot fi reduse la jumătate prin trecerea la o soluție de iluminat inteligent.

  1. Smart Parking

Parcările inteligente Smart Parking au fost implementate în România, în Bucureşti şi în Constanţa, unde s-a aplicat metoda rapidă şi eficientă de depozitare pe verticală a autoturismelor parcate pe orizontală. Acest sistem de parcare inteligentă, pe verticală este foarte silenţios şi constă într-un lift circular cu cod de acces personalizat pentru fiecare utilizator în parte.

Un alt tip de parcare foarte interesant implementat în ţara noastră îl reprezintă parcările ecologice. Acestea au fost construite la Timişoara şi sunt susţinute cu alveole din beton între care se cultivă gazon. Acest nou sistem de amenajare al locurilor de parcare este perfect ecologic deoarece elimină suprafeţele de beton. Locurile pe care sunt poziţionate autoturismele conţin nisip, pământ şi iarbă şi reduc astfel temperatura la nivelul solului, precum şi poluarea. Cele mai eficiente parcări ale lumii sunt cele construite în subteran, pe mai multe niveluri.

  1. Servicii de bike-sharing. Rute destinate pentru biciclete
  2. Prioritizarea transportului în comun la suprafață, prin izolarea rutelor destinate acestuia
  3. Deblocarea centrului din București prin transformarea zonei ‘’Piața Unirii’’ într-un hub de rețea accesibil

Generalizarea utilizării aplicaţiilor inteligente, inclusiv a modalităţilor de plată şi accesul la  informaţii, va facilita utilizarea vehiculelor de transport public, creşterea cotei acestui segment, schimbarea comportamentului şi inovarea întregului sistem de transport. În plus, trebuie să se aibă în vedere:

  • Reducerea producerii emisiilor poluante la origine,
  • Colectarea sau / şi reducerea produselor poluante din gazele de ardere înainte ca acestea sǎ fie refulate în aerul ambiant,
  • Refacerea drumurilor;
  • Dezvoltarea transportului public;
  • Limitarea folosirii vehiculelor particulare;
  • Managementul traficului rutier;
  • Obiectivul sistemelor de management a circulaţiei este reducerea aglomerării fără a încuraja folosirea vehiculelor particulare,
  • Planificarea transportului şi a spaţiului.

 

Nume proiect: 

Orașul tehnologizat, Concurent: Aron Alexandra, clasa a XI-a, Colegiul Tehnic ”Carol I”

Părerea mea e numai una: avem un oraș cât se poate de tehnologizat, dar mereu se poate mai bine.

În spitale e nevoie de aparatură mai performantă, în școli de dotări mai bune din punct de vedere al tehnologiei, pe stradă ar trebui să apară din ce în ce mai multe reclame luminoase și ecrane mari pe blocuri, ar trebui ca mașinile să nu mai polueze în condițiile în care tehnologia a ajuns la nivel de masina zburatoare și care se conduce singură fără nici un ajutor de la șofer. Ne sunt necesare multe update-uri, dar orașul București este smart tehnologizat, cu totul fiind diferită situația în provincie.

De ce spun asta?

Ei bine, băncile au ATM-uri din ce în ce mai sigure și mai ușor de folosit de către persoanele ce îl utilizează, în școli apar din ce în ce mai multe echipamente tehnologice, la metrou casierii au fost înlocuiți cu aparate ce vând cartele, orașul începe să se tehnologizeze pentru că oamenii au nevoie de asta și pentru că fiecare om începe să aibă chiar în propria casă tehnologie, începând de la telefonul mobil și terminând cu frigiderele care dau cuburi de gheață și se deschid prin senzori de amprentă sau toalete inteligente ce se curăță singure.

Suntem în era tehnologiei, totul e mai performant ca în anii trecuți, bunicii noștri nici nu ar fi visat la condițiile de care beneficiem noi acum, dar omul este adaptabil și mereu e nevoie de mai mult.

Din perspectiva unui licean, telefoanele sunt din ce în ce mai performante, iar spitalele au nevoie de incubatoare, în școli de calculatoare, în gară de aparatură și roboței pentru bagaje, bilete, curățenie.

Toate sunt utile, dar strictul necesar îl avem deja.

 

Nume proiect: 

Orașul inteligent 2030, Concurent: Marius Alexandru Tudose, clasa a X-a, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi”

În opinia mea, orașul meu “București” va deveni ultra modern cu spitale ultra moderne unde vom fi mult mai în siguranță. Tehnologia va fi mult mai avansată. Inovațiile tehnologice vor fi destul de impresionante peste 10 ani care vor schimba orașul. Vor apărea roboții industriali care vor lua locul muncii făcute de om. Orașul inteligent poate să întruchipeze spiritul întreprinzător uman, dinamismul financiar și multiculturalismul social, împreună cu tot avansul și procesul tehnologic.

Numeroase tehnologii vor fi inventate, îmbunătățite și aplicate conform așteptărilor noastre. Rolul tehnologiei în societatea umană este de a îmbunătăți calitatea vieții și de a eficientiza activitatea. Pentru ca orașul să devină inteligent investiția în tehnologie se va face în majoritatea domeniilor cum ar fi: gestionarea traficului, a serviciilor publice, a infrastructurii inteligente, a energiei și a protecției ecologice.

 

Nume proiect: 

Bucureşti-anul 2030, Concurent: David Pătraşcu, clasa a X-a, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi”

Eu mi-aş dori ca până în anul 2030 să avem parte de nişte schimbări foarte bune pentru oraşul nostru în ce ține de orice, de la mediul înconjurător la tehnologie mai avansată, adică anii trec și tehnologia avansează, ce am văzut în alte țări şi mi-ar plăcea să existe şi în oraşul nostru sunt butoane la semafoare pentru schimbarea culorii, sunt multe momente în fiecare zi când este aglomerație, ies oamenii de la muncă, şcoală etc., şi în intersecții este cel mai nasol pentru că vin maşini din toate părțile şi poate oamenii şi poate pietonii se grăbesc şi trebuie să aştepte la fiecare semafor aproximativ un minut şi jumătate până să se pună verde, în Londra există butoane la semafoare , când sunt mai mulți oameni care se grăbesc şi nu pot sta până se pune verde să treacă apasă pe un buton care îi avertizează pe şoferi că trebuie să încetinească pentru că oamenii au apăsat pe acel buton. 

Din punctul meu de vedere am avea şi noi nevoie de aşa ceva în oraşul nostru având în vedere aglomerația mai multor momente în fiecare zi, adică oricum tehnologia avansează dar în țara noastră cam greu şi sincer anii trec aşa că oamenii ar trebuii să se grăbească în avansarea tehnologiei şi în țara noastră pentru că e nevoie şi ne-ar face şi viața mea uşoară, am exemplu și pentru şcoli în ce ține de tehnologie, ar fi foarte bune table digitale, sau ca să numai tăiem atâția copaci să muncim la şcoală/liceu pe calculatoare, laptopuri pentru că de acum înainte tehnologia uşor uşor va ocupa toate planurile chiar dacă vrem sau nu, ăsta este mersul lucrurilor şi de aceea zic că ar trebui să ne ocupăm de acum mai mult în avansarea tehnologiei şi în țara noastră şi să nu aşteptăm după nimeni şi nimic; nu lăsa pe mâine ce poți face azi.